Åttonde matchen

Vänsterspelaren "Järndoktorn" stod för gårdagens motstånd och det blev veckans runda, gul/röd. Det var första gången på två månader som jag kom ut på den röda och upptäckte då att de vita pinnarna bytts ut mot röda på "Solbergahålet". Blir ett nytt hål i och med detta.

Fick lämna sju slag till JD och då är det att lämna slag på de tre första vilket känns tufft. Gick dock bra då jag vann två och delade det tredje. På ettan och tvåan gick JD i diket och på trean gjorde jag en bogie efter bunkerbesök och JD bjöd på en dubbel.

Två delade, vinst på "Utsikten" och sedan tre delade vilket innebar noll förlorade hål och en ledning på tre efter nio hål.

Förlorade röd ett där JD  hade slag och gick i på en bogie. Tog tvåan och trean på fint par och uppgivet hål då jag låg en meter från pinnen och JD låg i tjocken mellan tee och green. Förlust på fyran där JD gjorde ett fint par och jag missade den korta men sneda parputten.

Tre upp när JD hade två hål med slag framför sig. Första delade vi då jag gjorde bogie och JD en dubbel efter halvt vattenbesök på tredjeslaget.

På nästa blev det dubbelt skarpt vattenbesök av JD. Andraslaget i vattnet och därefter slog jag in på green. Dropp och fjärdeslaget i samma vatten och JD tog upp min boll på green och tackade för en trevlig och välspelade em.

Vi fortsatte de tre hål som återstod och gjorde då sex enkla par så det var två välspelande herrar som klev 18:e green.

Tack JD för en trevlig stund på banan!

Segern skrevs till 4/3 och det var den åttonde segern och i och med att Örebro-Janne fick stryk av Purjo så är gruppsegern bärgad.

Nu återstår match nio och det är mot just Örebro-Janne och den är bokad till den 18 september så uppladdningen har börjat inför detta möte.

Finaldagen är sedan den 26 september.

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

Grattis Ulf! Bra spelat, men nionde matchen skall du inte få vinna det skall jag sätta P för.



I dag har jag vunnit en tjuga, så pengarna strömmar in, inte så mycket, men ack så roligt.

2009-08-20 @ 18:39:02
Postat av: UTE

Hej Jan!

Tack, skall bli kul att åter mötas. Det blir väl en första test på torsdag då jag gör debut på Touren där du redan är en etablerad spelare. Får väl hoppas på en bra lottning (skall kolla med Pelle på klubben kanske).

Ha en BRA helg och själv spelar jag Golfresan med Bengt-Erik i morgon och vi är daggpatrull redan 08.00.

Hälsningar

Ulf


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback