Sands GK



Passerade för några dagar sedan förbi Sands GK utanför Jönköping och hade spetsat in mig på en runda. Tyvärr var det folktomt på första tee och inga spelare på väg ut och att gå en sådan här bana själv och första gången är ju ingen höjdare.

Det var dock ett antal spelare ute på banan så den var fullt spelbar och i ett gott skick fick jag höra av klubbchefen som gärna ville värva mig som medlem. Tyvärr något långt att åka men en bana som givetvis måste spelas i framtiden för den såg väldigt spännande ut. På bilden ser ni första hålet som är ett par fyrahål och det finns en fairway på väg mot flaggan som ni ser men den är nog svår att hitta. Kan tänka mig att det blir ytterligare spännande när ruffen får växa upp.

Är du intresserad av en runda så är det bara att du hör av dig.

Kommentarer
Postat av: Orris



En fantastisk bana….måste spelas.

2009-05-03 @ 18:34:00
Postat av: UTE

Hej Orris!

Tack för inlägget och den såg mycket spännande och speciell ut. Synd att det inte var några på väg ut för jag tror nog att det behövs lite "vägledning" första gången. Kan också tänka mig att ruffen blir lite tuffare lite längre fram då den vuxit upp lite och bolletandet blir svårare om man mot förmodan skulle missa fairway.

Hälsningar UTE!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback