Nu skall jag börja träna!

Hasse G som är pro på Fogdö GK är drygt 70 år och är där från morgon till kväll tillsammans med sin lilla hund.

När vi hålat ut på sjätte hålet såg vi honom på banan och hans bil stod farligt till bakom green på 15:e hålet.

Vi mötte honom sedan när vi spelade det korta 12:e hålet och där gjorde jag ett par så allt väl så långt.

När vi sedan skulle spela in på det långa 15:e så dök Hasse upp igen och nu låg jag tio meter från green och skulle bara chippa in bollen och då kom dagen "snabbaste chipp" som Hasse sade och det resulterade i ett slag på två meter. Bra inspel och enputt gav en dubbel och Hasse kom med goda råd när de andra knallade vidare. Inte nog med det.

När vi hålat ut på 18:e, gjorde enkelt par, så hade Hasse dukat upp med bollar på övningsdelen. Han kände givetvis sitt ansvar då jag tog grönt kort för honom 1997.

Instruktion och träning och det gick till slut mycket bra. Vad han sade avslöjar jag inte utan det är vår hemlighet. Fortsatte tränande på gräsmattan hemma efter trädgårdsarbete, altanframplockning, däcktvätt och biltvätt (två bilar) och det fungerade bra även då.

Slutsats: Skall ringa Hasse och be om några lektioner och frågan är var vi skall börja? Men det finns nog mycket att förbättra och tänka på men det får ju inte bli för invecklat heller!

Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback