Halmstads GK Norra banan

På min minst sagt virriga färd runt i landet för att hitta en trevlig golfbana att spela så hamnade jag till slut i Halmstad och fick en starttid på den mytomspunna Norra banan.



Första tee på Halmstads Norra och ni ser att det var en riktig fin sommardag fast det fortfarande var april och temperaturen var drygt 25 grader. Bilden tagen från restaurangens uteplats på övre planet.



Spelade med tre killar från Karlstad, Malmö och Växjö och här ser vi Jonas från Karlstad som slår ut på det berömda
16:e hålet där det går en stor "älv" rätt över fairway några meter före green på det drygt 150 m långa par trehålet.

Gjorde själv par på hålet så det var väl inte så svårt hål eller var det ........



Bollen efter oss på väg in på green på det 18:e hålet. Min tredje runda på hemmaplan i år och det blev 30 poäng. 14 ut och 16 in och det är väl helt ok på en ny bana. Slog över lag för långt men det berodde nog inte på att jag slå längre utan det såg nog längre ut än det var. Puttningen gick som vanligt BRA så det var en helt ok rond.

Mycket fin bana som jag gärna spelar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback