Serieseger!


Jag förstår att ni nu alla sitter och väntar på en rapport från gårdagens serieavslutning på Gripsholms GK!

Kan då rapportera att det blev en klar seger med hela 10-2 till "grabbarna" i Strängnäs GK. Den enda som förlorade var den annars så säkra Pekka. Kanske berodde det på att han för dagen anlitat en caddy som följde med för att se och lära hur det går till i en golfmatch.

Förutom undertecknad så ingick "Kjula", Hans, Anders och Leif i gårdagslaget och i och med segern så är seriesegern klar och vi nådde alltså det mål som vi var så nära förra året. Avslutningstävling är nästa söndag, 14 september, på Åda GCC då det är prisutdelning och även tävling mellan klubbarna där de tre bästa spelarna räknas.

EM-spelaren "Kjula" slog till igår och gick två slag under par brutto. Inte illa!

För egen del hade jag lagledaren Claes, som bor 50 m från banan, mot mig och han har samma hcp så det var open.
Vi spelade båda bra fram till nian och då var vi lika. Kopplade sedan greppet genom att ta tre hål på raken. Dåligt utslag på 13:e innarbar givetvis förlust på hålet. Tog 14:e efter mycket bra utslag som tyvärr gick i bäcken, så långt har jag aldrig slagit på hålet. Droppade och slog därifrån upp på green vilket aldrig tidigare hänt på detta långa hål. Claes kom inte över detta och förlorade trots min dropp. Tog sedan av bara farten det 15:e hålet och slutresultatet skrevs till 4/3.

Spelade stabilt och puttade åter bra. Har nu bytt peggar till något högre variant vilket innabär betydligt bättre utslag från tee.

GRATTIS TILL ALLA SOM DELTAGIT UNDER ÅRET OCH NI SOM KOMMER
UPP TILL NÄSTA ÅR ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA TILL ETT BRA LAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback