Gubbe "ett" blev kvar!

Kl 10.30 hämtade Bengt-Erik upp mig på Södertälje Syd efter några timmars konsultande i storstaden. Han hade valt Botkyrka GK för dagens drabbning. Tror inte att de har så många oldboys i den klubben för det var en ordentligt kuperad bana. För er som åker tåg till Stockholm så har ni sett den många gånger för den ligger alldeles bredvid järnvägen.

Utslag 12.08 efter en stärkande lunch. Fick lämna åtta slag till B-E.

Spelade de första nio sex över par och hade 19 poäng. Inget delat hål på första nio men bara ledning med ett då Bengt-Erik spelade upp och ner.

Ytterligare sex utan delning. Först ett till mig och sedan tre till B-E som då var ett upp. Åter två till mig och ett upp till mig.

Då kom första delade hålet och det var katastrof för oss båda på det 16:e hålet. Par fem, 465 m och index 16. Båda hade 10 i efter "stålande" spel med bl a var sin boll out. Jag från bunker rätt över green och out, B-E toppat inspel över green och out. Stärkta av detta även delat på 17:e och dormy inför sista. Tog detta spännande hål och resultatet 2/0.

Tack för en trevlig runda B-E!

Gubben står kvar och nu ser vi fram mot nästa år då det är 10-års jubileum och då är det väl frågan om vi inte skall ta någon internationell bana?



B-E på tee på det fjärde hålet. Var det ett upp eller ner hål? Vart tog bollen vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback