Golfens matguru?

Då vet jag varför Örebro-Janne spelar så bra golf efter nio hål.

Igår så kom jag på honom!

Hade för avsikt att gå nio hål som en lite promenad innan arbetet kallade. När jag sedan anlände till banan så kom Janne där med "mågaspiranten" Stefan och det var dags för en match dem emellan. Blev givetvis inbjuden och nappade på detta. Vi spelade gul och röd och efter nio så var det jämt i bollen. Eftersom jag hade för avsikt att endast "springa runt" nio hål så fanns ingen föda i bagen och då det är lågsäsong med endast lunch i restaurangen så fick det bli en GOD BULLE i magen. Så även för Stefan. När vi sedan kom upp till tee stod renlevnadsmänniskan Janne där och



hade dukat upp sin medhavda matsäck på bordet och den var inte liten men vid närmare studie



så var den mycket nyttig. Frukt och grönsaker och riktigt grovt bröd.

Efter denna matsäck så kom han igång och gjorde fyra par på raken och följde sedan upp med fyra bogie innan en avslutande med en dubbel. Det blev seger för Janne med fyra slag och Stefan och jag hamnade på samma resultat.

Men skall sanningen fram så kom Stefan och jag överens om efter nio att vi fick ju lov att se till att vår gäst och "svärfar" måste få vinna annars skulle han nog bli lite putt!

Vi får väl hoppas att Örebro-Janne missar detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

Så här var det. Jag hade tappat en hel del efter 7 hål till ungtupparna, vilka tillsammans är nästan 30 år yngre än mig, så jag var tvungen att göra par på både hål 8 och 9:an. Jag låg då 3 slag efter Ulf och ett efter Stefan. Sen gäller det att äta rätt vilket framgår av bilden. Mina motståndare som åt var sin söt bulle, spelade huvudlöst i tre hål innan deras kroppar hade återhämtat sig, men då var det för sent för då hade jag tagit en klar ledning.



I brödet ingår:

Solrosfrön, linfrön, russin, hasselnötter och mycket annat nyttigt. Jag kan baka lite åt Er men det "kööstar".

Morötter och äpplen är inte heller fel att äta.

2008-10-24 @ 17:55:46
Postat av: UTE

Helt rätt - aldrig mer god bulle i halvtid när det gäller spel mot Janne Örebro. Här gäller det att börja baka och odla morötter om man ska ha någon chans.

Men frågan är vad han hade ätit till frukost då det var lite knackigt spel de första nio?

Postat av: Janne Örebro

Det skulle du bra gärna vilja veta!!!

2008-10-25 @ 09:51:47
Postat av: UTE

Ja!

För då skulle vi givetvis beställa det till dig i Portugal eller har du med det hemifrån?

2008-10-26 @ 20:14:23
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback