Fina hål och fin avslutning

Tänk vad det kan gå upp och ner i golf. I fredags så hade jag som jag skrev 10 över på de sista fyra hålen och i söndags var det tvärt om.

På de sista fyra hålen på Ängsö så gick jag ett under och fick för detta 13 poäng. Inte helt fel och man kände sig som en storspelare.

Först ett par på det långa korthålet över vattnet.
Sedan en birdie på det korta, 323 m, med kraftigt svängande par fyra hålet.
Sedan par på hålet nedan. Par fyra och 345 m långt. Många som får lite slice på bollen brukar hamna på tomten till höger och framme vid den lutande greenen så vaktar två vattendrag.



Avslutade sedan med par även på sista hålet, par fem och 454 m, och andraslaget sakall över ett dike.



Men som jag sagt tidigare GOLF ÄR FÄRSKVARA men det är ju ändock skönt att gå ett under på fyra avslutningshål.
Kan även rapportera att Ulla-Britt och jag vann på 41 p efter 17 ut och härliga 24 in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback