I de yngres gäng!

I går kväll så hade "de yngre" återigen kallat till match i H 45. Denna gång var det bortamatch mot Katrineholm på Robert Karlsson hemmabana. Gick ut som femte man då jag efter helgens hcpsänkning passerat Göran.

Spelade mot Lasse som var betydligt yngre och som jag fick lämna tre slag till. Slog i vattnet redan på första hålet men tog igen det på tredje hålet. En birdie på det sjunde hålet gjorde att jag seden låg ett upp efter nio hål. Tog sedan 11:e där han hade slag. Sedan kom dagens dåliga utslag och korthålet var därmed Lasses. Två delade hål i skogen och sedan åter ett till mig. Delat korthål och dormy två till mig. På 17:e sänkte han sedan en långputt för seger på hålet och det skulle avgöras på sista hålet. "Tyvärr" slog han bort sin boll så jag kunde fegspela hem hålet och en ny vinst, denna gång med siffrorna 2/0 vilket för den oinvigde betyder två hål upp och inget hål att spela.

Tyvärr blev det lagets enda seger. Urban spelade oavgjort och övriga fyra förlorade. 9-3 till hemmalaget men platsen i A-gruppen till hösten var redan klar före matchen.

Undrar om man får något ytterligare bud från lagledaren Ulf E till hösten om att vara med i "de yngres gäng"?



Sveriges finaste golfhål enligt Göran Zachrisson! Det femte hålet och det är ett par fem på 345 m där green som ni ser finns långt ute i sjön. Lasse förbereder inspel och jag kan avslöja att vi båda gjorde fina par och delade hålet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback