Första golfrundan - 15 januari!

Aldrig tidigare i min golfkarriär, som startade 1998, har jag spelat min första runda redan den 15 januari.

Detta hände dock idag då jag och mina vänner Ulf B, Christer E och Anders Ö åkte till Högantorps GK som ligger bredvid Salems GK. Förutom tidig start blev det även en ny bana och den 76:e i ordningen.

Redan innan ljuset hade kommit bar det iväg och 08.50 slog vi ut för det första varvet. Banan är en niohålare med fulllängd och par 70. Sommargreener och grästee och det var ingen lägesförbättring. Tänk er det den 15 januari. Vart är vädret på väg? Det enda som kunde gynna spelet lite var att det var is på vissa vattendrag.

Vi var inte ensamma på banan så det fyllde på ordentligt efter oss. Åter vid klubbhuset 10.50 så vi kunde boka nästa runda kl 11.20.

Resultatmässigt så blev det 12 över på första rundan men efter den uppvärmningen så blev det bättre på andra rundan. Fem över och det blev fem par, tre boggie och en dubbelboggier. Fem över innebar att jag gick på mitt hcp, 10,5, vilket bådar gott för fortsättningen.

image707

Kamraterna samlade på första tee. Till höger ser ni en av spelarna i bollen före uppe på green. Korthål 132 m från gul.



Lite hjälp av isen!



Fika i klubbhuset efter nio hål.

    

Ulf B och jag själv spelar in mot green på det femte hålet. Par 5 och 454 meter.

Om vädret håller i sig så kanske det blir någon runda till innan "tävlingsveckan" i Lissabon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback