PGA kontra UTE Banranking

Efter nu ha spelat golf sedan 1998 så är det hög tid att ge ut UTE golfbaneranking.

Här kommer då den första och självklart är den mycket noggrant och seriöst utförd.

1. Quinta da Marinha
http://www.quintadamarinha.com/ som ligger 30 km väster Lissabons centrum. En riktigt trevlig och utmanande bana.

2. Furnasbanan på Azorerna. Har ni inte spelat den så har ni missat något. www.verdegolf.co.uk/ - här kan ni titta och njuta.

3. Quinta do Peru. Ligger söder om Lissabon och är en trevlig utmaning och då speciellt det 16:e hålet där nog många tävlingar har avgjorts, eller vad säger du Christer? http://www.golfquintadoperu.com/uk/index.htm och på första sidan ser ni det härliga 16:e hålet.

4. Här kommer den första svenska och det får bli Barsebäck.

Sedan följer

5. Bro Bålsta

6. Kungsängen

7. Timrå

8. Ängsö

9. Frösåker

10. Nora

Sist på listan kommer den bana som jag spelat nästan flest antal rundor på och som jag senast spelade för några veckor sedan. Fogdö GK - pay and play utanför Strängnäs som alltid är öppen och spelbar och bra som startbana men sedan ...............................

Synpunkter tas tacksamt emot!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jamen.... Var är Kristianstad GK???? Och Hook älskade jag, underbart vacker bana.
Intressant att du varken tar med Hills eller Sand.

Postat av: Magnus Edvinsson

Hej Ulf,

vad har Du för epostadress?

Mvh,
Magnus

[email protected]

2008-02-21 @ 11:29:54
URL: http://web.telia.com/~u15209565
Postat av: UTE

Cecilia - Har bara tagit med några av de banor som jag spelat och Kristianstad, Hills och Sand har jag ännu inte hunnit avverka. Vad gäller Åhus så har jag promenerat på banan några gånger då vi besökt hustrus kusin. Får väl bli med klubbor nästa gång.
En som inte kom med på listan är "Foppas" bana Veckefjärden.

Magnus - på väg i cyberrymden.

2008-02-21 @ 12:50:50
Postat av: Cecilia

Åhus o Kristianstad är samma sak, banan ligger i Åhus, men klubben heter Kristianstads GK. Min hemmaklubb... så säg till nästa gång du är på besök, om du vill ha sällskap ;-)

2008-02-21 @ 15:32:26
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: CB

Quinta do Peru är en trevlig bana. Hål 14 när vi spelade den så var det kraftig motvind, eller hur???

2008-02-21 @ 18:49:00
Postat av: CB

Ursäkta menar hål 16

2008-02-21 @ 18:50:14
Postat av: UTE

Cecilia - Tack för inbjudan och det är ju en "måstebana" om man är i östra Skåne.

CB - Förträng det hålet och var det inte MEDVIND???

2008-02-22 @ 07:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback