Första april!

Tänk vad lurad man kan bli den första april.

Förra året vid den här tiden så var jag på Azoreerna och hade som vanligt golfspel den första april. När vi satt i bussen ut till banan kom jag på att här måste till ett skämt.

De har ju mer kor än människor på huvudön så det fick bli ett koskämt. Sagt och gjort.

Orienterade om att det hade kommit in kor på banan och slinga A och B på Batahla var avstängda p g a detta. Greenerna var söndertrampade. Skulle alltså bli två rundor på den tuffa C-slingan. Hörde lite mutter i bussen men inga stora protester. När vi närmade oss banan så repeterade jag att det skulle bli två varv på C men ännu ingen som reagerade.

När vi stod uppställda för genomgång så fick jag ju avslöja att det var den första april. Tänk att man kan lura en hel busslast golfare.

Det roliga är att förra veckan var det ett par med till Lissabon som satt i bussen och de tyckte att det var ett av de bästa skämten som de gått på.

Hoppas att du inte blivit lurad idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback