Finaldag i U 2

Under dagen genomfördes finalspelet i årets U 2.

Efter 90 matcher var det dags att spela om förstaplatsen och även om bästa gruppen.

I ledarbollen gick jag och Lennart och det var en jämn historia under de första nio hålen. Efter att jag tog det första hålet delade vi fem stycken. Därefter tog Lennart två och sedan tog jag det nionde så vi var lika när vi vände.
Lyckades sedan knipa fyra hål ytterligare genom bogey och tre par. Delade röd fem på bogey och sedan gjorde jag par på sexan och segern skrevs till 5/3. Innebär ytterligare en tavla till golfrummet!

I kampen om tredjeplatsen drog P-O det längsta strået och vann mot Göran med 2/1.

I lagkampen stod det efter fyra års spel 2-2 och idag vann Sam Sneadgruppen med 7-5 viket innebär ledning med 3-2 i lagkampen.

Önskar ALLA deltagare en härlig höst och vinter och kom ihåg att det åter blir grönt på golfbanan.

Tack för i år!



Ulf och Ulf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback