En höstrunda på Strängnäs GK

Idag den 9 oktober är det en riktigt fin höstdag här i Strängnäs. Det är som gjort för en tidig runda på golfbanan och när jag peggade upp kl 08.45 var det fyra grader och en strålande sol från en nästan klarblå himmel. Banan visade sig från sin vackraste sida och höstfärgerna och de stora fina ekarna gjorde rundan till en härlig upplevelse.



Gul ett och tyvärr så missade jag parputten!



Gul två och här ser ni utslagsplatsen, både gul och röd, uppe på avsatsen. Många har nog fastnat i eken till vänster någon gång. Idag slog jag över kullen och låg "på rätt plats" för inspel. Gula slingans svåraste hål, par fyra.



Gul tre, ett kort par fyra där det går att nå green på utslaget. För oss vanliga gäller det att ligga till vänster för ett fritt inspel och som ni ser så låg jag där idag. Flaggan syns till vänster och den var inte snällt placerad idag bakom vänstra bunkern.



Gul fem, par fem uppför och här är vi många som hamnat i skogen till höger efter andraslaget.



Gul sex och här är det nedför och inte så långt så här är det många som gör par. Dock en jättegreen så ibland kan det bli långa förstaputtar. Till vänster ser ni gul fem och till höger ser ni flaggan på blå fyra.



Gul sju och här ser ni var ett bra utslag skall ligga. Gäller sedan att "hitta" gattet till green.

Som banan är idag är den verkligen härlig att spela och har ni någon dag ledig och skall spela höstgolf så besök gärna STRÄNGNÄS GK, http://www.strangnasgk.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback