Mötet

Varje dag så tog jag en promenad längs med strandpromenaden och det tog knappt en h att avverka den betonglagda delen. Dagligen så mötte jag en tränande kille som sprang med mycket god fart längs promenaden.
Efter ett par dagar så började vi heja på varandra och sedan blev det en rutin att "vinka" åt varandra.

Den sista em så ropade jag till honom att det var sista gången i och med hemresan till kalla Norden. Då vände han och stannade och pratade med mig. Han tyckte att vi kunde ta en fika under kvällen och träffas på ett annat sätt. Tyvärr så hade jag avslutningsmiddag med veckans gäster så det gick inte.

Under samtalet framkom det att han var proffs i ultramarathon och tränade tre gånger om dagen. Nästa tävling var nästa i Sverige men det var i Davos.

Kul sätt att möta nya människor!



Delar av strandpromenaden utanför hotellet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback