Fin skalp idag!

Idag var det dags for forsta dagens spel for den fjarde och sista besoksgruppen.
Spel pa Aroeira I och det ar 12 nya gaster som anlande igar. Dessutom ar Harald kvar sedan forra veckan.

Harald ar ett riktigt "proffs" och ar rankad 36 pa Seniortouren i Sverige detta ar (H 55). Idag ville han spela match mot den enkla spelaren UTE och jag fick givetvis nappa pa detta som golfvard. Vad gor man inte for gasterna!

Fick sex slag (Harald fem och jag 11). Matchen var mycket jamn och det var aldrig nagon som var mer an tva upp. Efter nio var det lika men sedan sa tog jag tva och pa det 16:e gjorde jag en fin birdie som innebar dormy tva och nar sedan Harald missade inspelet pa 17:e sa var saken klar.

VINST MED 3/1 MOT EN 36:E RANKAD HARALD!

Skall kanske satsa pa Touren nasta ar men man vet ju inte efter morgondagen da Harald givetvis direkt begarde match pa Aroeira II.

Kommentarer
Postat av: uffe2

Uffe du måste vara snäll med dina gäster, han hade väl ingen aning om att du spelar >20 matchspel per säsong.
Annars kul att du har det bra, i S förväntas snö/regn osv.

2007-11-05 @ 20:24:04
Postat av: UTE

Berattade det for honom under gardagens runda men som du ser pa bloggen sa skarpte han sig idag. Tror dock att han under morgon ringde greenkeepern pa Aroeira II och bad om att kulorna skulle placeras langt bak idag. Har aldrig spelat banan sa lang som idag men enligt uppgift satt de kvar sedan gardagen da de hade en stortavling pa banan. Ny dag och ny match i morgon!

2007-11-05 @ 23:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback