Vändning!

Då var det dags för årets andra match i U 2 för egen del. Det var dags att ta sig an den långtslående Lasse.

Han har speciellt hårda kulor och just nu har han köpt upp hela lagret av de hårdaste bollarna som finns hos Stadium. Det kommer att komma drygt 50 lådor till Lars från olika butiker runt om i landet. Antingen har han bollar för lång tid framöver eller också är det så att det går snett ibland!

Vad hände då idag?

Efter fem hål på blå slinga så var han fyra upp. Mycket bra spel från han sida med bland annat en pinnträff på blå två som studsade fem m åt höger - lätt par. Själv puttade jag fel på tvåan, nådde inte green på trean i motvinden, slog i diket på fyran och duffade på femman.

Började kännas tungt men då vände det. Lars slog i vattnet på sexan, i skogen på sjuan och duffade på nian. Ett ner efter nio och sedan en birdie på gul ett - lika. Lars i skogen på tvåan. Delad trea men sedan tog jag tre hål på raken och segersiffrorna skrevs till 4/3.

Det trodde jag inte efter fem hål utan då kändes det tungt. Men som vanligt "match är match" och återigen kan jag konstatera att matchspel är den sanna tävlingsformen vad det gäller golf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback