"Gubben" ville inte lämna mig........

Idag var det dags för den andra PGA för året. Planen var att spela i Enköping men p g a annat arrangemang där så blev det Strängnäsbanan som gällde. Idag var det den blå och den röda slingan som stod för 18-hålaren.

11 f d P 10 anställda kom till start och kl 08.20 bar det av för första bollen. Eftersom PGA alltid spelas som slag så tar det ibland lite extra tid. Bertil, Olle och undertecknad gick i sista bollen och redan på tredje hålet gick vi om den första bollen och tätbollen gick vi sedan om på det tionde hålet.

Själv spelade jag idag mycket bra och då är det lätt att spela golf. 43 slag ut och 39 in på den röda slingan efter sex par och tre boogie på tvåan, det svåra femte och avslutningshålet. Spelet gav 82 brutto och fina 69 netto och det innebar att jag fick återföra gubben till Kantarellstigen. Tvåan landade på 74 netto.

Närmast hål på blå tre och det var bara jag som träffade och bollen låg 8 m från hål. Vinst även där.

Inte nog med det! På röd sex, hålet tillbaka från Willys, var det längsta drive och där slog jag bollen 215 m och tog även den tävlingen. Långtslående Tommy låg i höjd med mig men tyvärr utanför den kortklippta delen.

Slutsats: En bra dag på "jobbet" och en sänkning till 12,3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback