U 2 resultat

Kjell Thy vs  Christer B 5/4

Stig O - Ulf D T T = 3/2

Rapport från U2, Ulf D T T mot Torbjörn D.

Golf, det spelade vi inte mycket. Torbjörn inledde bäst, vann hål 1, 3, 4, 6 och 9. Jag, konstigt nog det hål Torbjörn hade slag på, 2 och även 5. 7 och 8´an delades. Jag var mycket nedslagen eftersom spelet inte stämde alls. Torbjörn var inte het, men missade mindre.

Efter korv, fortsatte spelet. Jag slog in mig i skogen på röd 1, missade slaget ur skogen och lite till, men eftersom Torbjörn efter ett fint utslag lyckades pricka bunker och sedan inte var het med putten, så delade vi hålet på 6 slag var.

Sedan kom mardrömen. Vi slog båda utslagen in i skogen till höger. bestämde oss för att glömma dessa och börja om på nytt. Varpå båda återigen slår ut i skogen till höger. Torbjörns kortare men bättre. Jag missar andraslaget och bollen försvinner. Dropp och sedan ut ur skogen. Vi hålar båda ut på 8!! räknar man med första utslagen, delade vi hålet på 11 slag var. Snacka om dåligt spel.

Delar korthålet på 4. Sedan börjar Torbjörn spela som mig och jag rycker upp mig. Vinner röd 4, 5, 6 och 7. Röd 5 med en fantastisk drive i motvinden på 230 meter, gör par på hålet. På röd 5 får Torbjörn bunkerfrossa och jag får hålet mer eller mindre gratis. På nästa korthål slår jag ut till höger, träffar bron, men har tur och har bollen pinhigh i semiruffen. Torbjörn i vänster bunker. Jag sätter parputten och vinner och leder otroligt nog med 1.

Röd 8, båda slår jyssta utslag, jag missar inspelet med en duff, toppar sedan pitchen och ligger 13 meter från hål på foregreen, medan Torbjörn ligger på green efter 2 slag, ca. 5 meter från hål. Då sätter jag putten från 13 meter, Torbjörn 2-puttar, dormy!

Mitt utslag hamnar till höger vid de första träden efter bunkern, Torbjörn ligger kort till vänster. Jag kan inte svinga p.g.a närheten till ett träd, slår ett kort slag framåt och har 180 meter till hål. Torbjörn slår fram sig, jag tänker offensivt och klappar till med träfemman. Kanonslag, men i trädlinjen till höger, mot green. Vi letar och letar, men inte förrän vi släppt igenom en spelare, så hittar han bollen i direkt närhet till green där vi inte letat. Tiden ute, hålet förlorat.

Poetisk rättvisa, men jag är nog lite förbaskad ändå. Sista slaget var en riktig kanon och det känns för j-igt att inte hitta den när den låg så nära green. Men som sagt, sett över 18 hål, var ingen värd att vinna. Vi spelade inte som vi har hcp för.

Ulf D T T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback