"Tung förlust" i Stadiumgolfen

Då var det slutspelat i Stadiumgolfen för i år. Jonas och jag lyckades i år ta oss till fjärde omgången men igår blev det stopp. Vi mötte två killar från Sundbyholm, Micke och Anti, med fem och sex i hcp. Både Jonas och jag fick åtta slag men det innebär samtidigt att det är 10 hål som är lika.

Detta lyckades vi inte matcha och för egen del så blev det en hedersam förlust om det nu finns några sådana.

Micke spelade strålande golf och slog mycket långt och rakt. Dessutom kunde han få lite skruv på bollen om han så önskade. Såg ett mycket fint prov på detta då han skruvade in bollen i gattet på blå åtta och hade 120 m till pinnen. Imponerande! Av fyra par femmor på rundan var han inne på två slag på tre av dessa.

Efter första nio så var vi lika och med lite skänkta puttar så hade Micke gått på 40 slag och jag på 42 vilket jag är nöjd med. Kan avslöja att vi delade blå åtta på birdie då han missade eagleputten och jag satte upp tredjeslaget inom metern från flaggan. Lite tufft att dela hål på birdie.

Andra nio blev tuffa och gav följande resultat

10:an vinst för mig då vi båda hade par och jag hade slag
11:an lika på birdie och par då jag hade slag
12:an vinst Micke efter sandy birdie och jag gjorde bogey efter lång treputt
13:e vinst Micke efter par och bogey för mig efter att varit i bunkern
14:e vinst Micke efter birdie och en bogey för mig där jag inte hade slag
15:e delning på par
16:e vinst för mig då vi båda hade par och jag hade slag
17:e vinst för Micke på par och jag gjorde bogey efter att missat en tvåmeters parputt nerför

Förlorade med 2/1 och eftersom Jonas var ett under efter 17:e så var vår saga i Stadiumgolfen slut på 17:e green.

Nya tag nästa år!

Micke hade sedan 33 in och slutade totalt på 73 brutto. Själv var jag fyra över efter åtta hål och struntade i nian.

Får önska Micke och Anti lycka till och med det spel som de uppvisade får de nog åka utomlands även detta år.
De var i final för två år sedan.

Jonas och jag får komma igen nästa år.

För att följa Jonas upplevelser under gårdagen gå gärna in på
http://golfers.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Micke

Uffe det var en riktigt tuff match vi hade igår, 1 över banan och vinner på 17 visar att båda spelat riktigt bra golf.
Antti och Jonas match var också mkt välspelad.
Det är sällan båda paren kan visa upp så bra spel som det var i går.
Enda bollen vi letade efter var min boll på första par 5:an (som vi tyvärr inte hitta).
Spela som ni gjorde igår nästa år och ni har goda chanser till final.
Mv,
Micke

2007-08-21 @ 10:38:23
Postat av: UTE

Tack Micke för dessa trevliga ord!
Mycket välspelande golf från oss alla fyra och det kändes tungt att förlora men samtidigt skönt att förlora på detta sätt då vi alla spelade bra och trevlig golf.
Gick även bra idag då vi vann fem av sex matcher och den sista slutade oavgjort. Vann själv på 18:e genom att sätta en parputt från cirka 70 cm.
Trots storvinst med 11 - 1 så var det mycket jämt och samtliga matcher avgjordes på 17:e och 18:e green.

2007-08-21 @ 22:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback