Seger i Örebro

Då kan ytterligare en banan bokföras och det är Kårsta GK i Örebro. Janne ville gärna spela på sin hemmabana när det var dags för match i U 2 och de är ju alltid roligt att spela en ny bana så jag antog utmaningen.

Inte nog med okänd bana, han hade även sett till att hans favorithål, skogsdelen hål 10-12, spelades som första nio denna dag. Fick inte riktigt klart för mig varför.

Köpte en banguide och kl 10.00 var det dags.

Tog ledningen direkt efter chipp och enputt från tre meter för par på detta par fem hål och värre skulle det bli.
Janne tog andra hålet efter att jag träffat det enda trädet som fanns på hålet.
Delade tredje, korthål.
Tog sedan tre hål på raken genom två par och sedan lite fegspel på sexan där jag hade slag och Janne "hackade" sig fram.
Delade sjuan och åttan.
På nian, lång par fyra, var vi tre meter bortom pinnen båda två efter tre slag. Jag puttade först och fick det korta femte slaget. Janne skulle nu göra par men bollen rann förbi och cirka metern bortom hålet. Lite för lång för att skänka och mycket riktigt blev pressen för stor på Janne så hålet gick till mig.

Fyra upp efter nio hål, vem kunde tro det på en ny bana och mot matchspelsräven Janne!

Nu skulle vi ut på den öppna delen med mycket vatten och nu skulle inhämtningen börja antydde Janne.

Gjorde birdie på tian genom enputt, skrå fyra meter.
Gjorde birdie på 11:an genom enputt, uppför åtta meter.

Vips sex upp!

Janne tog korthålet och sedan delade vi två par fyror och segersiffrorna skrevs till 5/4.

Tack Janne för trevligt spel och jag önskar Dig lycka till i morgondagens match!



Janne och jag på Kårsta GK efter dagens match.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback