Nya siffror

Tidigare har det varit många slag och många poäng på hålet. Nu kommer ytterligare lite siffror.

I matchspel så kan Du föreslå olika lösningar till Din motspelare och det är tillåtet enligt reglerna. Ett exempel kan vara att erbjuda "delning av hålet" om Du känner att motståndaren kanske just för tillfället puttar bättre. Förutsättningen är givetvis att Ni har lika många slag och ligger ungefär lika långt från hålet.

Det är inte så bra att föreslå "delning av hålet" om motståndaren har ett slag mer än vad Du själv har.

Detta inträffade dock igår när min motståndare erbjöd "delning" av blå sex. Själv hade han slagit kort, spelat in och puttat en gång och låg 1 m från hålet = tre slag.

Jag hade slagit i bunkern, toppat bunkerslaget och hamnat på nästa tee, slagit in på green och puttat till 80 cm kvar = alltså fyra slag.

NAPPADE DIREKT OCH VI GICK VIDARE - INNAN NÄSTA TEE SÅ "PÅTALADE" JAG GIVETVIS UTVECKLINGEN OCH MATCHEN VÄNDE!

Kommentarer
Postat av: Golfer

Jag har nu lagt upp en länk på min blogg hit, till din blogg.

Postat av: UTE

Tack för detta!
Din ligger redan på min och jag hoppas att en del golfare redan hittat dit.
Kan rapportera vinst idag och att tid är klar till nästa Stadiumomgång.

2007-08-10 @ 19:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback