100/42

Igår var det den hundrade rundan för året och det är oberoende om det är en 9-håls eller 18-hålsrunda.

Av dessa är hela 42 stycken tävlingar av något slag. Det kan vara individuell, lag eller matchtävling.

Det har varit spel under alla årets månadet då det började med sex rundor i Lissabon under jan/feb och sedan fortsatte med 28 rundor på Azorerna under mars/april.

Sedan var säsongen i full gång när jag kom åter från Azorerna.

För den som vill åka utomlands och spela så gå gärna in på
www.revent.nu och titta vad de har att erbjuda.

Kommentarer
Postat av: Golfer

Har du räknat en 9-hålsrunda som 1 runda eller som 0,5? Jag räknar mina 9-hålare som 0,5 och passerade igår 40 genom att lägga till 0,5 i och med 13 hål.

Postat av: UTE

Räknar en runda på banan oavsett om det är en niohålare, 18-hål eller mera som ett. Så enligt Din modell är jag ännu inte uppe i 100. Mötte dock en hemmaspelare som i torsdags hade 103 rundor på Strängnäsbanan så det finns ju de som "bor" på banan. Han är nattarbetare och åker ofta direkt från jobbet och spelar golf. Kan väl nämna att han är ungkarl utan barn.

2007-08-25 @ 13:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback