Bra start på året!

Blev vinst igår på bortaplan mot Katrineholm GK i H 55 så årets säsong startade lite bättre än fjolårets.

Dock sex tuffa matcher där

Kjula vann med 1/0
Owe vann med 1/0
Kenneth vann med 1/0
Bengt-Erik vann med 2/1 efter att tag legat under med tre

Själv fick jag lämna tre slag till min motståndare och matchen böljade fram och åter med ett upp till någon av oss under hela rundan. När det var tre hål kvar låg jag under med ett men knep två hål då han darrade och gjorde enkla missar.

På sista så hade vi ungefär lika utslag och andraslag dock låg han i ruffen efter två slag. Rullade in min boll och han missade inspelet. Han chippade in och hade en femmetersputt kvar. Jag något längre och puttade för kort men han kunde ju aldrig sätta sin tänkte jag. Hoppsan där satt den och fem i för honom och nu blev min tvåmeters betydligt längre och med en koppsnurr sex i. Hålet till honom och matchen delad.

Hans var lika inför sista och där tog hemmaspelaren hålet så till slut 9-3 till gästerna.

Nästa match på tisdag då svårspelade Åda kommer på besök och det blir min andra match och sedan är det uppehåll för egen del i de återstående tre matcherna under våren. Seriespelet har blivit populärt och till årets spel har ett antal "ungdomar" bl a Ulf D T T uppnått den aktningsvärda åldern 55.

Lovar dock att rapportera från matcherna så att ni kan följa "grabbarnas" framfart.



Spännande hål på Katrineholms GK. Det femte på blå slinga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback