Bengt-Erik i vinnarspåret!

Hej.

Här kommer ett matchresultat.

Torbjörn D och jag spelade härom dagen på en bra, lite blöt, Strängnäsbana.

Jag fick 8 slag vilka jag tog tillvara på. Min satsning var att spela boogie-spel och pressa Torbjörn till att göra par.

Detta kryddat med bra spel på greenerna gav resultat. 3 upp efter 3 hål, en svacka på hål 4 och 5 för att sedan vinna 4 hål och gå till kaffepaus med en ledning på 5 hål.

Därefter gäller bara att som sämst dela några hål och sätta ytterligare press.

Pressen ökade då jag även vann hål 10. Efter att ha gjort ett bunkerbesök på hål 13 och vunnit detta så var matchen över. Seger med 6/5 och detta stärker mitt självförtroende. OBS! 1:a matchen med en ny driver.

B-E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback