Blytung förlust!

Idag på hemmaplan skulle vi ta revansch på Sundbyholm för vårens nederlag med 7-5.
 
De fyra första i laget fick alla slag och det var fyra som fick ett slag och en som fick två. Totalt sex slag.
 
Hur var det då med UTE som "flytankare" i laget. Jo jag fick lämna hela fem slag. Ibland är livet inte rättvist.
 
Förlorade de två första hålen, två delade, två till mig, han hade slag och tog sjuan, fint par på åttan och sedan delning av nian vilket innebar 0-0 vid vändningen.
 
Sedan fem delade hål och jag räddade alltså 13 där han hade slag.
 
Han tog korthålet på ett fint par och sedan även ett par på 16 där han hade slag - dormy.
 
17 - andraslaget ut i skogen, chip in på banan. Han chansade och försökte gå på green med tredjeslaget och jag förstå inte varför. Det slutade med diket till höger. Jag in på green på fjärdeslaget och även han in på green på fjärdeslaget. Han låg dock på fel platå och slog en dålig putt och hade 1,5 m till hålet. Jag tvåputtade säkert och nu skulle han sätta putten och avgöra matchen vilket han inte gjorde.
 
18 - bra utslag båda två och båda till vänster, han dock i tjockgräset och jag puttbart. Han toppade bollen och for rätt över green och av. Jag puttade kort och sedan duffade han och sexmetersputten missade hålet. Jag slog förbi hålet och fick returen som var två dm.
 
Delat på 18 var en bra runda med hänsyn till de lämnade slagen!
 
I övrigt en seger och fyra förluster så de åkte hem med en vinst som skrevs till 9-3.
 
Nu ligger vi på samma poäng och frågan är hur det gick för Trosa idag?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback