Vinst nummer sju!


Idag blev det vinst nummer sju i årets U 2. För motståndet stod Willy och det var återigen gul och blå som gällde.

Började dagen med årets sämsta utslag från tee med en boll som gick 50 meter och in i skogen till vänster. Tänk så det kan gå ibland. Hålet givetvis till Willy som gjorde fem och jag sex.

Willy kontrade på tvåan där han hade slag genom att slå ut i skogen och komma ute på fem och ge upp hålet.

Trean till Willy som hade slag och vi gjorde fem båda två.

Gjorde birdie och vann fyran.

Willy tog femman då jag återigen träffade en av tallarna till höger på inspelet.

Par på sexan och Willy i bunkern.

Par på sjuan och delning då Willy hade slag.

Willy åttan på par och jag nian på par så efter nio hål 0-0.

Gjorde sedan bogie, par, par ,par, par och var då två upp.

Willy nästan i vattnet på korthålet och slog in och hade en fyrametersputt kvar. Jag hade slag över bunkern till en flagga som stod kort men valde att fegspela in och ha en sexmetersputt kvar. Missade parputten och Willy satte sin. Som alltid - det lönar sig inte att fegspela.

Tog sjuan på bogie då Willy gjorde en trippel efter en socket under stora granen på andraslaget - dormy.

Var inne på tre på åttan och Willy var kort bunkern på tre, lobb i bunkern och två slag i bunker och lade upp den en meter från flaggan och fick den för sju. Slog i på sex och slutresultatet skrevs till 3/1 efter en mycket välspelad match från båda håll.

Tog dock tre av de fem hål där han hade slag, delade ett och förlorade ett vilket var avgörande idag.

Det som fungerade extra bra idag var spelet på par femmorna. Aldrig har jag varit så långt efter två slag. På gul fem, bland träden till höger, på gul nio i högra bunkern, på blå fem i höjd med bunkern framme vid green och på blå åtta i höjd med bunkern vid green.

Frågan är vad jag åt idag som gjorde dessa "jätteslag" med mina mått mätt? Får väl äta samma sak nästa onsdag då Järndoktorn står på tur.

Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Ulf Dia-Tsi-Tay

Du verkar oslagbar i år. Grattis till en ny fin skalp!!

2009-08-10 @ 22:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback