Vinst - Stadiumgolfen första omg!

Idag var det dags att starta upp årets upplaga av Stadiumgolfen, eller vad den nu heter i år. 14.00 var det utslag på gul etta och sedan gällde blå som sista nio. Motståndarna var från Katrineholm och "grabbar" i vår ålder. Jag fick ett slag medan Jonas fick lämna tre slag.

För Jonas blev det en lätt resa då motståndaren Christer hade en tung dag på banan och Jonas vann enkelt med 6/4.

För egen del så blev det lite hårdare. Tog de första två hålen men efter åtta så var vi lika. Tog nian då Hans missade en tvåmetersputt för delning. Delade tian. Tog elvan. Hans tog tolvan och sedan var det tre delade hål. På sextonde kom sedan avgörandet. Hans hade ett jätteutslag, jag något kortare som innebar framspel mot green. Hans satsade på green men hamnade i den stora granen till höger och fick slå en p-boll. Vi hittade inte "granbollen" och Hans var inne på fyra och jag inne på tre. En bra långputt av Hans och en sedan ytterligare en i för sex. Puttade själv fram till 50 cm kvar och den fick jag givetvis inte. Efter dagens heta putter så var det inga problem och i och med detta var matchen över. Två upp och två hål kvar och matchen slutade därmed 3-1 till oss.

Nu är det bara att börja ladda till nästa omgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback