Synsams stora herrslag!

Idag så har Golfer och jag spelat den årliga tävlingen i Uppsala och det blir en heldag på golfbanan.
Avfärd 06.15 och hemkomst 19.50 och under tiden har vi avverkat 36 hål under skilda spelformer.

Dagen inleddes med singelspel och eftersom de bygger om banan så var det nio nya hål i skogen som vi inte tidigare har spelat som var inledningen eftersom vi startade på första hålet.

Vi spelade med två hemmaspelare, Ulf och Hans, som guidade oss runt på skogshålen så vi kom därifrån med gott resultat. Som avslutning spelades de nio hål som tidigare var hål ett till nio.

Vi landade på 32 resp 30 poäng. Själv inledde jag med ett streckat hål då jag hade hela tre slag för att ta mig ur greenbunkern. Dessutom ytterligare ett streckat hål och sedan 4/1 på alla par trehålen. Hade 13 slag och de hade index 14-18. Inte särskilt roligt och det är ju inte troligt att dessa fem par treor är de lättaste!

Efter fm låg vi tia av 23 lag och var 11 poäng efter täten.



Golfer slår andraslaget på det avslutande par femhålet som vi gjorde par på under em.

Under em var det foursome och vi valde att Golfer skulle slå på fyra av de fem korthålen. Landade åter på 32 poäng och tyvärr hade vi en svacka på hål nio till tolv då vi endast skrapade ihop 2 poäng. Gjorde dock en bra avslutning och dagen enda birdie kom på det sista hålet då jag sänkte en sexmetersputt efter ett bra utslag och ett fint inspel av Golfer.
Våra kamrater under em, Olov och Anders, hade en tung dag på banan och kommer nog inte att skriva allt för mycket om dagens golf.

Totalt 94 poäng och det gav en niondeplats. Segraren hade 104 så vi tog in ett poäng under em.

Trevlig tävling och trevliga spelkamrater så det blir nog till att anmäla sig även nästa år.



Golfer lägger upp bollen på green på det nionde hålet som är ett korthål i skogen. Gick därifrån med fyra i och två poäng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback