Kaos i resultatlistan!

Tänk vad en vändning av en 6 till en 9 kan ställa till det!

Spelade bättre golf idag men den var inte på topp så det blev till slut 28 p. Av 25 deltagare så var det en femte plats men när det blev prisutdelning efter måltiden så var jag inte med på 28 p och då "anmälde" jag det till ansvarig som mycket bestämt svarade att jag och min markör Lars på Resman hade räknat fel. Tog inte diskussionen men som matematiker så visst jag givetvis att jag hade rätt.
Så var det dags för lagpriset och då hade Bisp Thomas Rotaryklubb 89 p, Strängnäs Rotaryklubb 90 p och sedan vann Mariefreds Rotaryklubb på 91 p. Pris, applåder och fotografering och sedan skingrades sällskapet.
Anmälde givetvis till den bestämde tävlingsledaren att jag ville se mitt scorekort och det gick givetvis bra. Stod mycket riktigt 28 p men han stod på sig och startade "maskinen" som påstod att jag hade 26 p. Mycket riktigt påstod den det men på hål 13 så stod det 9 och där hade jag 6 och 2 poäng.
Då blev det svett i pannan på den "bestämde". Hur gick det med lagpriset?
Tredje mannen i Strängnäsklubben, Jan F, hade 27 och den skull nu bytas ut mot en 28. Lika mellan klubbarna och nu var det dags för hcpsummering.
Först Mariefred och de kom upp i 52 och sedan med mer svett i pannan Strängnäsklubben som kom upp i 48.
Lagsegern alltså till Strängnäsklubben i år och allt hade blivit fel p g a en 6 som hade vänt sig.

Slutsatsen: Var gärna lite ödmjuk och lyssna från början så blir det nog rätt!

Kommentarer
Postat av: Golfer

:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback