Aldrig så hög siffra

Idag hände någor annorlunda på golfbanan. Jag fick skriva den högsta siffran hittills i min golfkarriär på ett scorekort. Tack och lov var det inte på Kerstins och mitt utan det var på kortet för det par jag var markör åt.

Det hela utspelade sig på det 16:e hålet på Eskilstuna GK. Ett par tre som är 115 m från gul tee och det var vi herrar som skulle göra utslaget.

Förstemannen slog upp på green och det gjorde även jag. Vi gjorde sedan birdie och par på hålet. Eskilstunaparets herre slog bollen i den stora bäcken hitom green och sedan började eländet!

Ytterligare tre gånger så hamnade bollen i vattenhindret efter det att de slagit varannan gång. Efter fyra vattenbesök så hamnade sedan bollen i den högra greenbunkern men därifrån ville den inte upp.

På det 16:e slaget så kom den upp på green och sedan var det en enkel tvåputt för

18 slag

i hål på ett par trehål.

Kan rapportera att paret dalade i resultatlistan och kom långt ner i den slutliga prislistan.

Tänk vad man kan få uppleva på en golfbana men det är bara att komma igen för alla vi golfare har nog upplevt någon liknande situation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback