Jönåkers GK

Spelade igår den för årets "minst intressanta" golfbanan.

Jönåkers GK ligger på ett stort fält, troligen f d åkermark, och består först av 11 hål fram och tillbaka på "platten". Sedan en annorlunda par fyra och ett par tre i nedförsbacke. Därefter två hål längs ån och E 4:an och sedan kommer ytterligare tre hål på "platten".

Greener är med tvekan godkända medan fairway är godkänd.

Ingen större naturupplevelse att trava rund på denna "åker".
 
Texten i banguiden är skriven med storlek åtta vilket innebär att den är mycket svårläst.

Banan är inte värd ett besök!

Kommentarer
Postat av: Golfer

Oj. Tur jag inte styrt åt det hållet. Finns det bara en slinga där? Jag vill minnas att jag hört något om "de nya hålen i skogen", men jag kan minnas fel.

Postat av: UTE

Endast 18 hål och några nya hål i skogen såg jag inte till. Spelade bana för cirka sju år sedan och då var det samma sträckning.

2007-09-04 @ 07:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback