Hosta - som ett brev på posten!

När vi skulle åka hem från Gran Canaria så satt det två killar i 20-årsåldern och hostade något enormt i avgångshallen. Gick på sent då vi hade 4 A och B och vilka satt då på C och D!
 
Försökte dölja mig under Kerstin stora halsduk men det hjälpte tyvärr inte. På fredagskvällen för två veckor sedan i och med handbollen i Eskilstuna kom halskänningen och hostan började.
 
Förra veckan ringde jag sjukvårdupplysningen och fick det enda medlet som hjälper mot hosta. Följde ordinationen och efter två dagar försvann hostan men jag såg själv ut som "en grön gubbe"! Läste vad du kunde få för reaktioner på medlet och jag hade fått "alla!
 
Slutade med medicinen och hostan kom givetvis tillbaka. I veckan besök hos den trevlige doktor Bergström som kolla UTE ordentligt och allt var bra förutom hostan. Finns inget att göra och det kan ta upp till 6-8 veckor att bli av med det hela.
 
Provade en mindre dos igår kväll och hostan störde mig inte under natten men i morse såg jag ut som "en grön gubbe" igen!
 
Har redan nu tillbringat två veckor i vårt mycket trevliga och praktiska gästrum men jag ser hellre att det är gäster som bor där och inte husets ägaren!
 
Två veckor till UTE Int och vi får hoppas på en bättring. Som det känns idag kan det inte bli något golfspel med den här hostan utan får väl satsa på "tävlingsledarrollen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback