Nästan enligt planen!

Idag var det sjätte tävlingen på Hösttouren och det på en bana som jag inte gärna åker till - Vingåkers GK!
 
Gick bra ut med 44 slag och tre raka par, 6-8, vilket innebar på hcp. Börjad bra även in men på 14 kom en socet som innebar en kvadruppel i slutänden. Tappade fokus så i vattnet och en treputt på nästa så en trippel där.
 
Torbjörn gjorde en bogie och en birdie på dessa hål och tog då sju slag på dessa två hål. Birdien blev till efter att tredjeslaget från 70 meter rullade i kopp. Nästan en HIO!
 
Vi avslutade sedan med par för båda på 16, par för båda på 17 och på 18 hade jag en bogie och Torbjörn en dubbel.
 
Torbjörn slutade på 73 och en tredje plats (13 p) och jag på en sjätte plats på 77 (10 p).
 
Innebär i totalen 32 p och för Torbjörn 36 p. Nästan enligt plan då målet är 50 p och jag på de tre bästa resultaten har 29 p (14 + 10 + 5). Därutöver en 2 och en 1 men dessa ska jag försöka "byta ut".
 
I kampen mellan Åker och Strängnäs står det nu 4-2 till Åker!
 
 
Torbjörn "tar i" på det 12:e hålet där vi båda gjorde bogie efter olika spel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback