Gubben kvar på K-stigen!

Blev vinst idag så gubben får ett år till på K-stigen.
 
B-E tog första
Delat andra
Trean till mig då B-E duffade inspelet
Fyran till mig då B-E slog två slag i greenbunkern
Femman till B-E där han hade slag och jag fick lov att chansa och hamnade i greenbunker och där slog två slag
Sexan till B-E där jag duffade inspelet
 
Ett upp till B-E efter sex hål!
 
Sjuan till mig där jag puttade från foregreen och sänkte putten
Åttan till mig då B-E slog en boll i vattnet
Nian till mig då han återigen sänkte en boll
 
Två upp vid vändningen!
 
10:an till mig då ytterligare en boll gick åt för B-E
Delad 11:a där han hade chansen men treputtade och jag tvåputtade
12:an till mig där andra forgreenputten hittade hålet
 
Fyra upp efter 12 hål
 
Delad 13 på bogie
Delade 14 på bogie där jag var på green och kunde avgjort matchen men treputtade och han tvåputtade för delning - DORMY
15 till B-E där vi båda gjorde bogie men han hade slag
16 till B-E på fint par och jag varit i fairwaybunker
17 och B-E hade slag men andraslaget till vänster och tredjeslaget i träden och boll "fyra" i vattnet - han inne på fem och jag inne på tre och båda tvåputtade så seger med 3/1 i matchen.
Vi spelade även 18 och där hade B-E återigen ett fint par och jag en bogie.
 
Resultat B-E
Ut 54/12 In 49/16 Totalt 103/28 och netto 80
 
Resultat Ulf
Ut 52/12 In 45/17 Totalt 97/29 och netto 79
 
Vädret var inte det bästa och de första nio avverkades i hård vind, regn och en temperatur lite över nollan. Bättre efter fikat då molnen lättat något men efter ett par hål kom regnet åter.
 
Ny kamp om ett år och B-E "hotade" med Jönåker eller Vingåker för att komma åt gubben!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback