Fixa växelpengar!

Igår sammanfattninga av måndagen och lite annat på listan som skulle bockas av. Bland annat vill kära hustru att jag skulle skaffa lite växelpengar till ett särskilt uppdrag.
 
Visste att Swedbank slutat med pengar!!!!!!!!!!!!!!! så jag startade på Coop och undrade om jag kunde få köpa ett rör femmor och ett rör tior.
 
Nej det går inte! Gå till Handelsbanken för de är de enda som har pengar!!!!!!!!!!!!!!
 
Bra nu löser det sig!
 
Travade in och ingen kö så jag fick service direkt men svaret var att jag skulle gå till min bank och beställa pengar!!!!!!!!!!!!!!!
 
Dock en snäll tjej som sa att det kan väl gå för den här gången, det är bra att vara trevlig och pratsam, så hon tog fram två rör och bad om 450:-. Fram med kortet men återigen stopp. Pengar ut innebär pengar!!!!!!!!!!!!!!! in så det var kontanter som gällde.
 
Frågade om hon skulle sitta kvar ett tag och inte gå på lunch för nu var jag ju nära målet?
 
Hon skulle vänta på mig så ut och snabbt till uttagsautomaten och 500:- ut. Länge sedan jag höll i en sedel!!!!!!!!!!
 
Snabbt tillbaka och in med sedeln och två rör och en femtilapp åter.
 
Jag hade lyckats och vad gör man inte för sin kära hustru!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback