Uffe ångar på!

Idag så tog Uffe D T T sig an Mats som nyss kommit hem från vinteridét i Italen. Det hjälpte dock inte och här kommer referatet.

Ny match, ny vinst! 

Inte en rund
a för historieböckerna. Jag träffade endast 5 fairways/greener på utslagen på 17 hål. På blå 2 nådde jag inte ens röd tee, en golföl åt Mats.Blå 4 klarade jag med nöd och näppe från samma öde. Mats problem var inte utslagen, han träffade nästan varenda fairway, men däremot fungerade inte andra- och tredjeslagen med träklubborna.

Mats erhö
ll 9 slag och när man börjar på röd slinga innebär det att 5 av de 6 första hålen är hål med ett plus för Mats. Jag låg under med 2 efter 6 hål, vann 7´e och nionde, sedan delade vi fram till 12´te, alltså lika så långt. Blå 5 vann jag på ca. 8 slag, gjorde par på nästa hål och ledde med 2. Delade 6´an och 7´an, dormy. Nytt par på blå 8 avgjorde till min fördel med 3/1.

5 par,
6 bogeys, 3 dubblar och 3 onämnbara resultat på 17 hål var mitt facit. 

Tur att matchspel inte visar HUR det gått till!!

Mvh Uffe

STORT TACK TILL DIG UFFE SOM KOMMER MED DESSA HÄRLIGA RAPPORTER!
Du får ett trepack bollar när vi ses!


Kommentarer
Postat av: Uffe Tay

Det är jag som ska tacka! Känner sig hedrad att få ingå i detta illustra sällskap. U2 är ju det roligaste med golfen i mitt tycke! Härliga kamper med goda vänner, under skratt och glada tillrop. Kan inte bli bättre!! Så det är som jag som ska tacka er två Ulfar för ert initiativ!!



Mvh Uffe

2010-05-28 @ 09:09:15
Postat av: UTE

Hej Uffe!

Helt rätt. Det är så här det skall vara. Härlig kamp, trevliga kamrater och skratt och tillrop.

Ha en BRA vecka!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback