Tog en poäng mot "hcpmyglare" nr ett!

Igår var det dags för årets första match i U 2 och jag hade fått storspelande Bengt-Erik som förste motståndare.

Bengt-Erik har knappt 20 i hcp och det är rätt högt eller hur?

Han började med två fina par på starthålen på röda slingan. Jag tog korthålet på par då han slog i bunkern.

Efter fyra hål hade han tio poäng och efter sex hål var jag fyra ner!

Tog dock tre hål på raken och ett ner vid vändningen.

Första delade var tian där han hade slag men jag lyckades med ett bättre.

Han tog 11:an, jag tog återigen tre på raken så då var jag plötsligt ett upp.

15:e till B-E då jag chansade lite och på 16:e där han hade slag missade jag delningsputten.

Ett upp till B-E och då gjorde jag ett snyggt par på 17:e och B-E hade ett dåligt slag och blev då ett ett slag efter.

Lika ut på 18:e!

Motvind så drive till kröken, B-E slog i träd till vänster och fick spela fram. Själv järnåtta in på green. B-E toppade men sorkdödaren in på green. B-E jättefin putt som stannade på hålkanten, fem i.

Nu skulle jag putta och hade sex meter till hål dock över ett "sandfält" på två meter och det är den helt klart sämst green på slingan.

Hur gör man nu, rullar det bättre eller sämre och en sexmetersputt brukar hamna inom 30 cm från hål.

Trodde det skulle rulla på då det var något nerför också men tji fick jag. När bollen kom in i ökenområdet så hoppade den ett antal gånger och när den kom in på gräset stannade den med ett leende. Drygt två meter kvar och även min putt på hålkanten.

Känns dock helt ok med en delning mot en sådan motståndare som B-E och jag kanske hade någon hjälp av att han fick spela med sin frus klubbor då han tagit fel nyckel till burarna med sig då han cyklade till banan. Det spelade dock ingen roll för han spelade lika bra som vanligt men jag hade nog fått höra det om det hade blivit vinst.

I näst omgång väntar "hcpmyglare" nr två som även han spelar på lite under 20 i hcp. Frågan är vem det är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback