SJ, SJ gamle vän nr 2!

Då kommer näst reseberättelse om SJ.

Idag var det dags att åka till Malmö för lite konsultande. Återigen tidig avfärd från hemmet med bil till Södertälje och raskt på X 2000 kl 06:39.

Vad hände då!

Stopp i Flen av alla ställen och där skulle det inte alls stanna men det gjorde det. En motor ur funktion och omstart på omstart. Efter en halvtimme åter på gång med begränsad fart. Passerade Katrineholm och sedan blev det signalfel så det blev mycket låg fart till Norrköping. 

I Norrköping en timme efter tidtabellen men nu började det ljusna så då gick det kanske bättre för tåget. Dessutom anmälde förare att vi nu har slut på backar och det bara går nerför mot Skåne. Något nytt som jag inte lärde mig i skolan.

Vi skulle vara framme 10:46 men landade 12:15 så det blir till att skriva en skadeanmälan även i morgon.

En snabb lunch och sedan konsultande fram till 16:00 och för att vara på den säkra sidan så hade jag bokat tid för återfärd 19:14 så det blev en god middag innan uppsittning.

Nu fungerar det väl och vi kommer att landa i tid i Södertälje, 23:18, och sedan blir det en lugn hemfärd och tror att jag tar sovmorgon i morgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback