Mellansvenska scratchserien

Då är det snart dags för en ny golfsäsong på hemmaplan och lite tävlingsspel. Fick samtal från Purjo i veckan att nu var Strängnäs GK anmälda till spel i mellansvenska scratchserien.

Ett seriespel för herrar från 55 år och det består av en div 1 och två div 2 serier. Vi får givetvis starta i div 2 och vilken av dessa har jag inte riktigt koll på. Det kan ni nog finna på Örebro golfförbunds hemsida, de administrerar tävlingen.

Tre sammandragningar är det och av sex spelare räknas fem i lagresultatet.

Spelplatserna är följande

27 maj - Vreta Kloster GK
10 juni - Kils GK
19 augusti - Gustavsviks GK

Konstaterade när jag kontrollerade på Svensk Golf att jag var 20 man i gruppen 55-64 år i klubben så det blir att spela upp sig om man skall ha någon chans att komma med i laget.


Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

På Gustavsviks GK har jag åkt 40 mil skidor sedan den 1/1, totalt har jag hittils åkt 60 mil.

Janne

2010-01-24 @ 14:17:07
Postat av: UTE

Hej Janne!

Bra tränat så Vasaloppet kommer gå som en fläkt för dig. Har själv kört åtta pass sedan den 3 januari så det glider på. Skall ute ett pass idag också är det tänkt. Just nu åtta grader kallt här i Strängnäs.

Ha en BRA dag!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback