H 55 mot Katrineholm!

I tisdags kväll var det seriefinal mot Katrineholm i H 55 hemma på Strängnäsbanan och det blev en klar seger för laget. 10-2 skrevs segersiffrorna till och de som delade var Kjula och lagledaren Anders.

Kjula som har 2,7 i hcp och har ett slag fick lämna 10 slag till sin motståndare och det är säkert spelat när man då kan spela oavgjort mot en välspelande 11 hcpare. För Anders gällde det att sätta en något lång putt på sista för att dela hålet och matchen och det gjorde han givetvis säkert. En del spelar bäst under press.

För egen del fick jag lämna fem slag till min namne Ulf från Katrineholm. Segern skrevs denna gång till 2/1 och det som avgjorde var denna gång par trehålen. Av de sju hål som jag tog var det samtliga par trehål och jag hade greenträff och par på alla fyra hålen. Motståndaren tog fyra av de fem hål där han hade slag och det femte som han tog var blå fem där mitt inspel studsade olyckligt och for ut i skogen och resultatet blev en bogie.

Sista matchen för säsongen är även det en hemmamatch mot Gripsholms GK den 25 augusti.

Får se om man då platsar i laget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback