Vinst och oavgjort igår!

Gårdagens sena kvällsmatch mot Torshälla borta i H 55 serien slutade med delade poäng mellan lagen, 6-6.
Själv gick jag i andra bollen och mötte den välspelande Janne H som jag tidigare spelat bandy ihop med. Det var dock knappt 40 år sedan. Tänk vad tiden går fort.
Fick sju slag och de utnyttjade jag inte för där jag hade slag så vann Janne ofta hålet. Tog dock ofta de hål där jag inte hade slag så efter 16 hål så var det fortfarande lika. Då var det dags att skärpa till sig och det 17:e där jag hade slag tog jag efter att Janne skulle slå över en greenbunker och då hände det som ofta händer - rätt i bunkern.
Sista var då Janne tvungen att vinna för att dela matchen men si det gick inte, gjorde par och det innebar till slut 2/0 till mig.
Åter en seger och då får man vara kvar i laget. Övriga vinnare var Hans och Christer. Vilka övriga tre var har jag glömt.
Göran A var den andra hemmaspelaren och han var för ett antal år sedan i Sverigeeliten i segelflygning men för tiotalet år sedan växlade han fält runt Ekeby och nu är det golf som gäller. Spelade mycket bra och var ett över banans par efter nio. Vann sedan med konortabla 4/3 mot x. Tänk vad en del har lätt för sig i olika sporter!
Nästa tisdag är det Solbacka hemma och hoppas att man får vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback