Hur gick matchen igår?



Här kommer de sista två bollarna in på Sunbyholms sista green efter att ha spelat sig detta härliga par fyrahål upp mot klubbhuset. Kan avslöja att de båda Anders för Strängnäs GK båda vann sina matcher just på detta hål och båda med 1/0.  Eftersom vi i förstabollen hade varsin seger, Hasse för oss och i andrabollen en seger, Leif, och själv så spelade jag oavgjort så blev det en seger för gästerna med hela 9-3.

Totalt efter fyra omgångar så är det 7 poäng och 39-9 i målskillnad vilket är en bra start på årets sereiespel.

För egen del alltså oavgjort mot Peder som hade 7 i hcp så jag fick sex slag. Dessa behövdes verkligen då Peder slog 100 m längre på utslagen. Höll dock emot bra och här är några minnen från gårdagen.

Ettan - tredjeslaget lobb över greenbunkern och sedan en fyrametersputt hårt i bakkant för vinst.
Tvåan - tredjeslaget upp mot stenen och sedan rull mot pinnen. Fem i och eftersom jag hade slag så blev det 2-0.
Trean och fyran skall vi glömma.
Tre delade hål.
I vattnet på åttan.
Tog nian där jag hade slag.

Peder påstod då att det var två upp till honom men då jag läst matematik A så fick jag det till lika.

Vi glömmer 10 och 11.
12:an kan vi skriva mycket om. Två dåliga slag. 120 till pinnen från ruffen. Slog till tre meter från flagg och sedan hårt i bakkant för par på detta svåra hål.
14 - Peder skulle slå långt och det gjorde han MEN snett, hålet till mig och lika.
15 - vi trodde Peders boll gick i ruffen så jag fegspelade andraslaget MEN hans boll låg perfekt. Ett ner.
16 - Peder inne på tre och själv slog jag fjärdeslaget över green. Nu började det bli tufft. Chip in till tre meter från flaggan och vad gör då Peder? Treputtar och då gäller det att återigen sätta putten vilket jag givetvis gjorde.
PUH!
17 - korthål och Peder på green. Själv i greenbunkern. Ännu tuffare. Bra bunkerslag och återigen tre meter kvar. Peder enkelt par och en måsteputt som återigen sitter. Återigen PUH!
18 - och avgörandet. Peder i skogen och själv var jag på green på tre och Peder på fyra och efter en dålig putt så gav han upp hålet.

Lika och detta var en av årets mest spännande matcher och återigen så kan jag konstatera att det inte är klart innan sista putten är slagen!

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

Bra Ulf!

Det är bäst du sover gott i natt för i morgon på Torshälla blir det inte lätt. Du får antagligen ett slag, men det kommer inte att räcka.

Väl mött på första tee 09.00.

Ha en himla bra kväll.

2008-06-04 @ 19:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback