Kungl. Drottningholms GK

Åter en ny bana och denna gång Kungl. Drottningholms GK ute på Lovön. Banan blev spelklar 1959 och det märks på utformningen. Typisk gammal karaktär på banan och speciellt de första nio hålen som är en typisk äldre parkbana.

De sista nio hålen är en skogsbana som ger besökaren en helt annan naturupplevelse.

Fairway och dess turf var av mycket dålig kvalitet, speciellt de första tio hålen, och det var inte mycket gräs att slå ifrån på många ställen.

Greenerna blev även de bättre på skogsdelen men på parkdelen höll de inte måttet för en sådan här uppskriven bana.

Dessutom vräkte de denna dag ut tonvis med sand på fairway och det ökade ju inte fairways kvalitet idag men kanske på sikt.

Klubbhusområdet och övriga delar var mycket välordnat och det finns inget att klaga på.

Att betala 450:- för spel på denna bana är att betala för mycket och då finns det betydligt billigare och bättre banor att styra kosan till.

   

Det sista hålet är ett par tre på 170 meter över vatten och jag tror nog att de hittar många bollar i sjön när de dyker där.


Kommentarer
Postat av: Golfer

Oj. Så dåligt!? Spelade där i början av sommaren och ska tillbaka igen om ett par veckor. Hoppas banan växt till sig lite tills dess. Det är returmatch mot en arbetskamrat och hennes make. Förra gången fick dom stryk mot mig och min rumskamrat på jobbet. Nu vill dom ha revansch. Jag tror dom får det tufft igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback