En helg på Gotland

Helgen som har varit så var det ämbetsmannakonferens, ÄK, för storlogen Bardaland ute på Gotland.

Vad är då detta?

Jo det är en del av Svenska Druid-Orden och Du hittar information under
www.druidorden.se och vad gäller storlogen Bardaland så finns informationen under www.bardaland.se

När vi ämbetsmän stod i kön till båten kunde vi konstatera att det skulle ske mycket på ön under helgen.
Det var motorcyklar till motocrosstävling, det var TV-puckare till Slite nya ishall, det var cyklister till "Posttrampet", det var veteranmopeder från Moppedackers i Västar Ämtervik på Gotlandstur och mycket annat.

Det som jag dock tyckte var det finaste var alla jakthundar som skulle ut och genomföra jaktprov på ön. Kunde väl dock inte vara älg då det saknas älg på ön.

Dessa tre "labbar" och dess ägare pratade jag med och det är en pappa med son och dotter. De ville givetvis ha ett utlåtande av mig som domare och jag gjorde en snabb bedömning och lämnade givetvis ett svar som givetvis gillades av en av de tre ägarna.

Vilken tycker Du är "snyggast"?



Skall väl avslöja vem som var min favorit, hon sitter i mitten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback