Quinta do Peru

Idag var det dags for den tredja av de banor som vi skall spela har i Lissabon, Quinta do Peru. Den ligger 28 km fran hotellet och tack och lov ar det ut fran stan sa vi slipper de varsta koerna nar vi skall till banan.

Nar vi kom dit idag kom nasta overraskning. I mandags nar jag var dar och rekade sa var allt i sin ordning men idag hade de stangt klubbhuset och inrattat ett nytt i en annan byggnad. Anledningen var att de skall bygga ett storre klubbhus som skall sta klart om ett ar. Lite roligt da jag pa morgonen hade berattat for gasterna om den fina restaurangen i klubbhuset.

Idag var det matchspel mellan de "aldre" och de "yngre". Sjalv fick jag ersatta den kille som hoppade av sent forra veckan p g a sjukdom och han ingick i de "aldre". Gick bra och de "aldre" vann med 6,5 mot 2,5. Detta innebar att jag i kvall fick en fin middag utan kostnad. Sjalv vann jag med 3/2 och gick pa 85/77 da jag bara fick 8 slag pa "den latta banan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback