Delad kamp!

Da har kampen mot Harald avgjorts. Forutsattningarna infor dagen var att vi hade vardera tva segrar sa dagen var helt avgorande.

Bra spel fran oss bada under de forsta nio pa A I och Harald hade 38 brutto och jag 42 brutto. Harald hade en riktigt het putter som klarade flera puttar fran ett antal meter. Ett upp till Harald. Darefter sa mattades Harald och jag tog sedan fyra av de inledande fem pa sista halvan. Delade 15:e sa det var Dormy tre till mig. Da kom Harald igen och jag slog i bunker bade pa 16:e och 17:e.

Avgorandet skulle nu komma pa 18:e (spelas lika). Vem skulle vinna veckans Portugisiska kamp?

Harald daligt utslag till vanster. Sjalv bra utslag till hoger. Harald satsar allt och nar green. Maste gora likadant fran 160 m men nar inte green. Inspel till kort pinnen fyra meter. Harald har slagit over green. Puttar in och ligger ovanfor tva meter. Missar min parputt med fem cm. Harald satter sin putt mitt i hal och det blir OAVGJORT!

Vad gor man inte for sina gaster!

Veckan resultat

A I - Ulf 3/1
A II - Harald 3/1
A II - Harald 4/3
QdP - Ulf 1/0
A I - Oavgjort

Totalt 85 hal spelade och Harald har vunnit 35, jag 30 och vi har delat 20 hal!

Tyvarr kunde vi inte ga ut pa 18 hal sarspel sa det far vi ha kvar till nagon annan gang!

Mycket trevlig kamp mot Harald och for att vinna mot en sadan duktig golfare som Harald kravs full koncentration och att man spelar pa topp och inte gor nagra misstag.

Tack Harald for en harlig matchspelsvecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback