14,9 - ska jag lägga av?

Nu blev det ånyo en höjning av hcp till 14,9 och frågan är om det är dags att lägga av?
 
Har tidigare haft funderingar på att sluta med golfandet när jag når 15,0 och nu ser det väldigt kärvt ut!
 
Har alltid legat mellan 10 och 14,9 allt sedan jag gick ner i hcp när jag började spela golf.
 
Dock måste jag fortsätta under hösten och sedan spela UTE Int i vecka fem nästa år och sedan får jag ta beslutet och om det är dags att börja tänka på någon annan fritidsaktivitet?
 
 

Kommentarer
Postat av: Owe Asplund

Ulf,
Sådana där "fula" tankar får du slå bort - snart är du välkommen upp bland fullvuxna (H 65) och då går allt lättare. Alternativen är många - ny driver, -nya skaft - nu putter etc etc så "rasar" HCP i alla fall ibland åt rätt håll. Det gäller att tro..../En som aldrig tvivlar(och har testat ett ofrivilligt speluppehåll på på 10 mån)

2014-10-02 @ 18:45:02
Postat av: Örebro Janne

Varför inte börja träna lite mer. Försök att hitta någon bättre sysselsättning som du har trevligt i minst 5 timmar med olika gubbar var gång. Tyvärr blir även du äldre vilket påverkar spelet.

För egen del 79 netto i Arboga, höjning till 13,4
Spelade från rött på Kårsta i tisdags hade då 75 brutto, så än finns det hopp.

2014-10-02 @ 19:58:10
Postat av: Fredrik

Bästa UTE. Efter valet och denna tillbakagång behöver väl inte Du också braka ihop. Lyssna på Owe och Janne = kloka män. Du kan väl också samla frimärken el bli ornitolog som många andra. Boule föreningarna söker också medlemmar! om Du söker något nytt.
Vi hitta på något nytt å kul och kreativt. Hör av dig så spånar vi på nya upptåg.Livet är inte roligare än vad man gör det till. Lev väl.

2014-10-03 @ 18:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback