Gubben kvar efter stor dramatik!

Blev en mycket spännande match idag på Västerås GK!
 
Fick lämna sex slag till Bengt-Erik som i år visade upp ett helt annat spel än tidigare. Första gången vi spelade ihop i år och det gick inte att känna igen honom förrän det var några hål kvar.
 
Tog första!
Han tog sedan två hål där han hade slag - vi hålade ut på lika!
Tre delade hål!
Han tog hål där han hade slag och då jag träffat olika träd tre gånger, lika bra att göra det på samma hål!
Jag tog två hål genom par och birdie!
 
Lika vid vändningen!
 
Delat hål!
Bengt-Erik hade två hål med slag och tog dessa, återigen lika i!
Delat hål!
Delat hål där han hade slag - bra Ulf!
Bengt-Erik tog ett hål där han inte hade slag - inte så bra Ulf!
 
Dormy tre!
 
Tog hålet då Bengt-Erik började sprida bollen och i hål på åtta!
Tog hålet - korthål då båda var på green och Bengt-Erik slog en alldeles för kort förstaputt.
Ett hål kvar att försöka dela för honom - par fyra och jag på greenkant efter två. Bengt-Erik slog inspelet i bunkern och slog där två slag och hamnade efter andraslaget i bunkern på andra sidan. Puttade fram till pinnen och såg att han var på väg mot bunkern utan klubba och han tog mycket riktigt upp bollen.
 
Särspel!
 
Par fyra och behövde inte lämna något slag - lika utslag och jag slog sedan först - 15 m kort green - han duffade fram den och hade knappa 150 kvar - nästa slag höll på att gå i diket till höger men rann ner mot green men inte in på green - rullade in min till knappt tre meter hitom flaggan - han rullade också in och hade en tvåmeters kvar - puttade till hålkanten och fick den!
 
Tvåmetersputt för delning och mycket läsande innan den slogs och den gick mot hål MEN vek av precis före och stannade 10 cm till vänster om koppen!
 
Det som jag inte trodde var möjligt efter 15 hål hade skett!
 
Tog fyra hål på raken mot en välspelande Bengt-Erik och därmed får gubben stå kvar ett år till på Kantarellstigen!
 
Tack Bengt-Erik för en mycket spännande golfrunda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback