Seger mot "storspelare"!

Igår morgonkamp mot en spelare som under helgen spelat RM H 65 uppe i Rättvik så det var svårt med sömnen natten innan.
 
 
Fick ett slag så redan efter andra hålet var det att mötas utan slag åt något håll. Efter det hålet var jag ett upp då jag tagit ettan och delat tvåan där jag hade slag detta dock helt beroende på puttandet på de något ojämna greenerna. Vi var båda på green på tre på tvåan och båda hade nedförsputtar från samma ställe. Min dock två dm längre och efter puttningen dryga två meter nedanför hålet. Owe lärde sig och rörde knappt bollen för att hamna vid hålet.
 
Det bra spelet fortsatte och det krävdes par för att ta hålen och efter nio var jag ett upp.
 
Tian till Owe efter bättre inspel. Tog sedan 11 på par då Owe strulade till det i bunkern, 12 på par då Owe missade green på utslaget, delade 13 och här kom återigen en avgörande putt. För att dela hålet behövde jag sätta en tvåmeters putt på skrå nedför och den rullade så fint i hål.
 
Även 14 avgjordes på green. Jag slog mitt tredjeslag över green och chippade lite kort. Owe inne på fyra och hade en tvåmetersputt kvar och då min var tre fick jag börja puttandet. Satt hårt i bakkant och nu pressen på Owe som återigen fick se sin putt smita förbi hålet. Det var inte den första som gjorde så den här dagen.
 
Tre upp och fyra hål kvar!
 
Fegspelade på det långa korthålet genom att slå ut med en 24 graders hybrid och den landade alldeles kort green. Owe fick nu satsa och tog fram drivern som landade kort vattnet till vänster. Nu över vatten och bunker för att nå flaggan som satt kort över bunkern. Viktigt slag som gick i bunkern. Chippade in min till 50 cm från flaggan. Nu ännu viktigare slag som blev toppat och for över green.
 
När Owe gick ur bunkern så tackade han för matchen och seger med 4/3.
 
Mycket välspelad match och den här gången drog jag längsta strået och det var tack vare lite mer puttar som slank i.
 
Tack Owe och lycka till idag mot Hans och på fredag mot Björn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback